Voor bestaande klanten


Logt u voor het eerst in op de vernieuwde MijnMeesman? Dan moet u uw inloggegevens opnieuw instellen. Dit heeft te maken met verhoogde veiligheidsmaatregelen. Klik hier om uw inloggegevens opnieuw in te stellen.

Heeft u dat al gedaan? Dan zijn er nog twee opties over:

Optie 1 - De verkeerde gebruikersnaam
Uw gebruikersnaam is niet altijd gelijk aan uw e-mailadres. U kunt uw gebruikersnaam opvragen via Gebruikersnaam vergeten?

Optie 2 - Het verkeerde wachtwoord
Wanneer u zeker weet dat u de juiste gebruikersnaam heeft, maar twijfelt over het wachtwoord, kunt u middels Wachtwoord vergeten? een nieuw wachtwoord instellen.

Heeft u beide opties geprobeerd, maar lukt het nog altijd niet om in te loggen? Neem dan contact met ons op via 070-3637300 of info@meesman.nl.

Jazeker, dit is mogelijk. De tweede rekeninghouder kan eigen inloggegevens instellen via de functie 'gebruikersnaam vergeten'. Nadat er op deze manier een gebruikersnaam is gekozen, kan via de knop 'wachtwoord vergeten' een wachtwoord worden ingesteld.

U kunt zelf eenvoudig uw aankoopopdracht instellen in MijnMeesman onder het tabblad ‘Opdrachten’. U kunt hier kiezen uit het instellen van een ‘Eenmalige opdracht’ en/of een ‘Maandelijkse opdracht’.

Bij een eenmalige opdracht kunt u snel en makkelijk via iDEAL betalen. Als u in twee fondsen wilt beleggen, dient u twee aankoopopdrachten te doen. Dit kan vanaf € 100,- per fonds.

Als u een automatische incasso wilt instellen, kunt u dit doen onder het kopje ‘Maandelijkse opdrachten’ en dan op ‘+ Maandelijkse aankoopopdrachten beheren’ te klikken. Er opent dan een scherm waarin u uw maandelijkse opdracht kunt instellen bij één of meerdere fondsen. Wij incasseren dan elke maand het bedrag en beleggen dat voor u in de ingestelde fondsen.

Meer informatie over de manier waarop uw opdracht wordt verwerkt vindt u in de beveiligde omgeving (MijnMeesman). Op iedere pagina treft u helpteksten aan die voor u relevant kunnen zijn. Op de hoofdpagina van MijnMeesman vindt u ook actuele informatie over bijvoorbeeld de datum waarop uw opdracht wordt verwerkt. 

Komt u ergens niet uit of heeft u vragen, neemt u dan gerust even contact met ons op. Wij helpen u graag verder. 

Jazeker, het is geen probleem om een tweede of volgende rekening te openen. Dit kan zowel een beleggings- als een pensioenrekening zijn. Momenteel is het nog niet mogelijk om dit binnen MijnMeesman te regelen. U dient daarom het openingsproces buiten MijnMeesman opnieuw te doorlopen en daarbij (tijdelijke) inloggegevens aan te maken. Wanneer de nieuwe rekening geactiveerd is, kunt u een berichtje sturen naar info@meesman.nl. De klantenservice kan uw nieuwe rekening vervolgens koppelen aan uw oorspronkelijke account, zodat u alle rekeningen met één set inloggegevens kunt beheren.

Nee, vanuit uw bestaande account kunt u helaas geen nieuwe rekening openen. U dient hiervoor opnieuw het openingsproces op onze website te doorlopen. Op het moment dat de nieuwe rekening is geopend, kunt u ons wel per e-mail verzoeken om uw rekeningen aan elkaar te koppelen. U kunt dan met één inlog meerdere rekeningen beheren.

Het Meesman Rentefonds kunt u aanhouden op een reguliere Beleggingsrekening of een geblokkeerde Pensioenrekening. Het is niet nodig een aparte rekening te openen voor het Rentefonds. 

U kunt zelf eenvoudig uw verkoopopdrachten instellen onder het tabblad ‘Opdrachten' door op de knop 'Verkoop’ te klikken in MijnMeesman. Wanneer u dit uiterlijk woensdag voor 23:59 uur instelt zullen uw participaties de eerstvolgende handelsdag worden verkocht. De verkoopopbrengst ontvangt u dan een week na de handelsdag.

Verkoopopdrachten die u uiterlijk woensdag heeft geplaatst worden twee dagen later op vrijdag uitgevoerd.

U kunt het geld uiterlijk de vrijdag daarop op uw bankrekening verwachten. In de regel duurt het namelijk zo’n 3 werkdagen voordat wij de verkoopopbrengst van het onderliggende fonds ontvangen. Daarna kunnen wij het geld naar u overmaken.

Let op, als er sprake is van een afwijkende handelsdag kunnen deze dagen wat afwijken.

Incasso
De maandelijkse incasso vindt plaats op de eerste maandag van de maand, tenzij er bijvoorbeeld een feestdag is. Dan schuift het een dag op.

Wijzigingen
Maandelijkse opdrachten kunt u op elk moment wijzigen of annuleren.  

Let op, wijzigt of annuleert u uw maandelijkse opdracht na de laatste maandag van de maand? Dan is deze al verwerkt en voeren we de “oude” opdracht nog één keer uit.

U kunt uw rekening sluiten door het formulier 'Sluiten Rekening' in te vullen en te uploaden in MijnMeesman.

  • Indien er nog participaties in uw portefeuille aanwezig zijn, zullen deze eerst verkocht worden. Na het overmaken van de verkoopopbrengst naar uw tegenrekening zal de rekening gesloten worden.  
  • Wanneer de portefeuille al leeg is wordt de rekening meteen gesloten

Sluitingsformulier downloaden (PDF, 145 kB)